Twintig nieuwe laadpalen beschikbaar in parkeergarage Markthal

Realisatie mogelijk dankzij samenwerking Eneco eMobility, UFODRIVE en Interparking. De samenwerking draagt bij aan de ambitie van gemeente Rotterdam om de CO2-uitstoot te reduceren door o.a. maatregelen in de mobiliteit.

ROTTERDAM, 25 juni 2020 – De binnenstad van Rotterdam verduurzaamt steeds meer. In parkeergarage Markthal zijn daarom nu twintig nieuwe elektrische laadvoorzieningen gerealiseerd: zestien voor bezoekers en vier voor de elektrische autoverhuurservice UFODRIVE. De realisatie is mogelijk door de samenwerking tussen laaddienstverlener Eneco eMobility, autoverhuurservice UFODRIVE en exploitant Interparking.

Grote stappen in verduurzaming mobiliteit

Eneco eMobility zag in de afgelopen tien jaar de behoefte naar beschikbare laadpunten steeds verder toenemen. Bram Poeth, CEO bij Eneco eMobility: “Zeker in grote steden worden nu echt grote stappen gezet in de verduurzaming van de mobiliteit. Elektrisch rijden wordt steeds toegankelijker en meer gemeengoed. Daarbij komen er de komende jaren tientallen nieuwe elektrische modellen op de markt. Hierdoor zal het straatbeeld nog meer veranderen en de druk op de laaddienstverlening gaat toenemen. Een stad als Rotterdam is echt een voorloper door daar nu al op in te spelen.” Om 100% emissievrij elektrisch vervoer te garanderen, maakt Eneco eMobility uitsluitend gebruik van stroom afkomstig uit zonne- of windenergie.

Vooruitstrevend in slimme en duurzame parkeeroplossingen

Interparking wil toonaangevend zijn in slimme en duurzame parkeeroplossingen. De exploitant heeft ruim 400 oplaadpunten in haar parkeergarages in Nederland. Met de uitbreiding van de laadpunten in parkeergarage Markthal zet Interparking weer een belangrijke, duurzame stap voorwaarts in dit partnership met Eneco eMobility. Rolf Oostendorp, CEO bij Interparking Nederland: “We zien dat het gebruik van onze parkeergarages geleidelijk meer divers wordt. Het is een locatie geworden waar je parkeert, een elektrische auto of fiets huurt om verder te reizen én een elektrische auto oplaadt. Met de veranderende behoeftes omtrent mobiliteit, veranderen ook onze parkeervoorzieningen mee.” Interparking houdt heel accuraat bij waar de vraag naar oplaadpunten het grootst is, zo kan er snel ingespeeld worden op de veranderende vraag.

Geplaatst laadpunt Parkeergarage markthal
Premium, duurzaam deelvervoer op een centrale locatie

Met de vier laadpunten in parkeergarage Markthal richt UFODRIVE zich op inwoners die geen eigen auto bezitten. UFODRIVE is een premium autoverhuurservice en biedt 100% elektrische auto’s uit het midden- en hoog segment aan. Philippe Taminiau, Country Manager bij UFODRIVE, merkt dat de stadsmobiliteit steeds meer verandert richting een duurzamer beleid. “Wij merken dat de leefbaarheid voor de bewoners van binnensteden steeds belangrijker wordt. De gemeente en de overheid moedigen elektrisch vervoer sterk aan. Daarnaast zien wij dat mensen zonder een eigen auto steeds meer op zoek zijn naar de flexibiliteit en on demand gebruik van deelvervoer.”

Partijen dragen bij aan de duurzame doelen van Rotterdam

De gemeente Rotterdam heeft als doel in de lopende collegeperiode de CO2-uitstoot te reduceren met zo’n 440-640 kiloton door onder anderen maatregelen op de mobiliteit. Met de plaatsing van meer laadpunten voor openbaar gebruik en het aanbieden van duurzaam deelvervoer, dragen Eneco eMobility, Interparking en UFODRIVE bij aan het verduurzamen van Rotterdam en dragen ze bij aan de omschakeling naar de (stads)mobiliteit van de toekomst.

Voor vragen naar aanleiding van dit persbericht kunt u contact opnemen met: pr@eneco-emobility.com

Nieuwe laadpunten parkeergarage markthal
Meer weten over dit onderwerp?

Anderen vinden
dit ook
interessant

Een greep uit onze partners

Veelgestelde vragen over elektrisch laden

Met een laadpunt of een laadpas van Eneco eMobility laad je altijd op gegarandeerd groene stroom afkomstig van de zon en de wind. Hierdoor reduceer jij jouw CO2-uitstoot tot 70% in vergelijking tot benzine- of dieselauto’s.

Wij zijn een dochteronderneming van Eneco. Eneco is 100% aandeelhouder. Je hoeft echter geen klant te zijn van Eneco om bij ons een laadpunt aan te vragen. Wij lezen jouw laadpunt op afstand uit en hebben daarvoor geen contact met jouw stroomleverancier. Wil je meer weten? Klik dan hier.

De installatie begint in de meterkast. Vanaf daar gaat de kabel meestal zo snel mogelijk naar buiten. Daar bevestigen we het laadpunt aan de muur of op een paal, afhankelijk van de wensen en mogelijkheden van de berijder. Na de installatie test de installateur het laadpunt en legt aan de berijder uit hoe de auto wordt opgeladen.