Eneco eMobility neemt Duitse laaddienstverlener chargeIT mobility over

for English version, see below

Eneco eMobility B.V en de Duitse laaddienstverlener chargeIT mobility GmbH uit Beieren (Kitzingen) bundelen hun krachten op de groeiende markt voor e-mobility.

Rotterdam/Kitzingen, 15 oktober 2019 – Met de overname van 100% van de aandelen van het Duitse chargeIT mobility GmbH breidt Eneco zich verder uit in Europa. Eneco verwelkomt hiermee een team van bijna 40 werknemers en de klanten van chargeIT, waaronder verschillende gemeentelijke nutsbedrijven (Stadtwerke). Als gevolg van de overname voegt Eneco ongeveer 3.000 oplaadpunten toe aan haar portefeuille. De financiële details van de transactie worden door beide partijen niet bekendgemaakt.

Overname past bij de groeistrategie

Bram Poeth, CEO van Eneco eMobility: “Onze ambitie is een ​​sterke positie in de Europese markt op te bouwen. De overname van chargeIT mobility stelt ons in staat de volgende stap in Duitsland te zetten. Bovendien verwelkomen we met deze overname een sterk team met veel kennis van de markt en een gedeelde visie. Een team dat, net als wij, gelooft in een mooie toekomst voor e-mobility”. Het doel van Eneco eMobility is om de komende jaren in Duitsland een toonaangevende laaddienstverlener te worden.

Eneco en chargeIT bundelen krachten

Eneco en chargeIT mobility bundelen hun krachten door de ervaring van chargeIT mobility, die al is opgedaan in de Duitse markt, te combineren met de jarenlange ervaring van Eneco in de Benelux-markt.

Het (management) team van chargeIT mobility zal zijn opdracht in het bedrijf voortzetten om een succesvolle integratie met Eneco te verzekeren en het bedrijf in de toekomst verder uit te breiden. Sebastian Bachmann, CEO van chargeIT mobility: “Met Eneco hebben we de juiste partner gevonden om een nog sterkere positie te verkrijgen in de komende groeifase van e-mobiliteit in Duitsland en Europa. Op deze manier kunnen we onze innovatieve kracht succesvol op de weg blijven zetten”.

Het is de tweede overname van Eneco eMobility in 2019. De laaddienstverlener nam in maart dit jaar 100% van de aandelen van Flow Nederland B.V. over.

Over Eneco eMobility

Eneco eMobility is een top 3-laaddienstverlener in Nederland, België en Luxemburg en heeft de ambitie om de komende jaren in Europa uit te breiden. Eneco eMobility heeft al meer dan tien jaar ervaring met de installatie en het beheer van oplaadpunten thuis en op bedrijfslocaties. Vanaf  begin 2018 is de laaddienstverlener een zelfstandige onderneming met Eneco als 100% aandeelhouder.

Over chargeIT mobility

ChargeIT mobility GmbH werd opgericht in 2010 en is gevestigd in INNOPARK Kitzingen, Beieren. Het bedrijf heeft veel ervaring met het ontwikkelen van laadoplossingen voor EV’s. ChargeIT mobility kan net als Eneco eMobility worden gezien als een complete laaddienstverlener. Als onafhankelijke IT backend-provider biedt de Duitse laaddienstverlener daarnaast een platform voor intelligente laadoplossingen. Op dit moment heeft chargeIT meer dan 3.000 laadpunten geïnstalleerd in Europa.

Eneco eMobility acquires German charging service provider chargeIT mobility

The Dutch charging service provider Eneco eMobility B.V. and the German provider of electrical charging services chargeIT mobility GmbH, located in Bavaria (Kitzingen), are combining their strengths in the growing e-mobility market.

ROTTERDAM/KITZINGEN, 15 OCTOBER 2019 – With the acquisition of 100% of the shares of the German chargeIT mobility GmbH, Eneco will expand further into EuropeThey also welcome a team of almost 40 employees and acquire chargeIT’s customers, including several municipal utilities (Stadtwerke). As a result of the transaction, Eneco adds around 3,000 charging points to its portfolio. The financial details of the transaction will not be disclosed by both parties.

Acquisition fits in with growth strategy

Bram Poeth, managing director of Eneco eMobility: “Our ambition is to build a strong position  in the European market. The acquisition of chargeIT mobility enables us to take the next step in Germany. Moreover, we welcome a strong team with a lot of knowledge of the market and a shared vision. A team that, like us, believes in a bright future for e-mobility.” The goal of Eneco eMobility is to become a leading service provider in Germany in the coming years.

Eneco and chargeIT mobility are joining forces

Eneco and chargeIT mobility are joining forces by combining the experience chargeIT mobility already gained in the German market, and the experience Eneco brings from the Benelux-market.

The (management) team of chargeIT mobility will continue their work in the company to ensure a successful integration with Eneco and further expand the business in the future. Sebastian Bachmann, CEO of chargeIT mobility: “With Eneco, we have found the right partner to be even more strongly positioned in the upcoming growth phase of e-mobility in Germany and Europe. This way we can continue to put our innovative strength on the road successfully.”

This is the second acquisition of Eneco eMobility in 2019, after the acquisition of the Dutch charging station service provider FLOW Charging in March this year.

About Eneco eMobility

Eneco eMobility is a top 3 charging service provider in the Netherlands, Belgium and Luxembourg and has the ambition to expand in Europe in the coming years. Eneco eMobility takes care of the installation and management of charging points at home and business locations and has over ten years of experience. In 2018 Eneco eMobility became a separate entity with Eneco as a 100% shareholder.

About chargeIT mobility

ChargeIT mobility GmbH was founded in 2010 and is located in the INNOPARK Kitzingen. ChargeIT mobility has been developing intelligent charging solutions for EVs since the very beginning of e-mobility. As an independent IT backend provider chargeIT mobility provides a platform for networked e-mobility and offers complete charging solutions consisting of control electronics (Charging Controller) and cloud solution (Charging Management Portal). Currently more than 3,000 chargeIT mobility charging points are installed in the EU.

ChargeIT-Mobility-und-Eneco-eMobility
Meer weten over dit onderwerp?

Anderen vinden
dit ook
interessant

Een greep uit onze partners

Veelgestelde vragen over elektrisch laden

Met een laadpunt of een laadpas van Eneco eMobility laad je altijd op gegarandeerd groene stroom afkomstig van de zon en de wind. Hierdoor reduceer jij jouw CO2-uitstoot tot 70% in vergelijking tot benzine- of dieselauto’s.

Wij zijn een dochteronderneming van Eneco. Eneco is 100% aandeelhouder. Je hoeft echter geen klant te zijn van Eneco om bij ons een laadpunt aan te vragen. Wij lezen jouw laadpunt op afstand uit en hebben daarvoor geen contact met jouw stroomleverancier. Wil je meer weten? Klik dan hier.

De installatie begint in de meterkast. Vanaf daar gaat de kabel meestal zo snel mogelijk naar buiten. Daar bevestigen we het laadpunt aan de muur of op een paal, afhankelijk van de wensen en mogelijkheden van de berijder. Na de installatie test de installateur het laadpunt en legt aan de berijder uit hoe de auto wordt opgeladen.