Eneco eMobility en Emil Frey Nederland breiden samenwerking uit met laadpakket voor geselecteerde dealers

Eneco eMobility heeft een speciaal laadpakket ontwikkeld voor dealerholding Emil Frey Nederland. Dit laadpakket is bedoeld voor EV-rijders die thuis een laadpunt willen. Dit is een uitbreiding van de reeds bestaande samenwerking, waarbij Eneco eMobility eerder Emil Frey dealers adviseerde en faciliteerde in de laadinfrastructuur op de dealerlocaties.Emil Frey is in Nederland de eerste dealerholding die via Eneco eMobillity vanuit de dealer een alles-in-één-laadpakket aanbiedt aan haar klanten.

Nieuw laadpakket voor toekomstbestendig EV-rijden

Met dit nieuwe laadpakket zijn berijders verzekerd van een totaalpakket van de installatie tot en met het gebruik van het laadpunt in combinatie met een laadpas. Het laadpunt is geschikt voor het opladen van alle typen elektrische auto’s en kan worden aangesloten op alle huishoudens. Ook is het laadpunt toekomstbestendig. Dit betekent dat bij nieuwe modellen elektrische auto’s dit laadpunt niet vervangen hoeft te worden, ook niet als de auto’s laden op een groter vermogen.

Hetzelfde DNA

Joris Laponder, CCO bij Eneco eMobility, is blij met de samenwerking en de nieuwe stap die daarin gezet is. “Emil Frey behoort tot de één van de grotere automotive retailorganisaties in Nederland, waarbij we op alle fronten kunnen samenwerken met onze laaddienstverlening. Zowel bij lease, verkoop als de dienstverlening bij schadebedrijven: overal liggen mogelijkheden. Maar altijd met het belang van de klant van Emil Frey in het achterhoofd. Wat verder zeer past is dat de holding zeer vooruitstrevend is, en dat we constateren dat er een zelfde DNA heerst bij beide partijen. Kortom, het is echt een goeie match met zicht op de toekomst.”

Ook Simon Luijckx, CEO van Emil Frey Nederland, is blij met de samenwerking met Eneco eMobility. “Naast de gedeelde filosofie dat de klant bij ons centraal staat is het voor ons, bij de keuze voor de samenwerking met Eneco eMobility, belangrijk dat elektrisch rijden ook echt duurzaam is. Het laden met 100% duurzame stroom, afkomstig van Europese zonne- en windenergie. Dit past volledig in onze Erkend Duurzaam-strategie.”

Over de samenwerking Eneco eMobility en Emil Frey

Emil Frey Nederland is één van de grootste automotive retail organisaties van Nederland en vertegenwoordigt dertien verschillende automerken in ons land. Eneco eMobility voorziet dealerholding Emil Frey sinds halverwege 2019 van advies en begeleiding bij de mobiliteitstransitie. De dealerholding streeft er naar haar klanten werkelijk te ontzorgen met concrete oplossingen. Daarmee is Emil Frey een dealerholding die beduidend verder gaat dan alleen het aanbieden van elektrische auto’s. Daarnaast verzorgt de Eneco eMobility verschillende trainingen op locatie en zijn er op verschillende dealerlocaties en bij schadebedrijven laadpunten geïnstalleerd.

BMW4
Meer weten over dit onderwerp?

Anderen vinden
dit ook
interessant

Een greep uit onze partners

Veelgestelde vragen over elektrisch laden

Met een laadpunt of een laadpas van Eneco eMobility laad je altijd op gegarandeerd groene stroom afkomstig van de zon en de wind. Hierdoor reduceer jij jouw CO2-uitstoot tot 70% in vergelijking tot benzine- of dieselauto’s.

Wij zijn een dochteronderneming van Eneco. Eneco is 100% aandeelhouder. Je hoeft echter geen klant te zijn van Eneco om bij ons een laadpunt aan te vragen. Wij lezen jouw laadpunt op afstand uit en hebben daarvoor geen contact met jouw stroomleverancier. Wil je meer weten? Klik dan hier.

De installatie begint in de meterkast. Vanaf daar gaat de kabel meestal zo snel mogelijk naar buiten. Daar bevestigen we het laadpunt aan de muur of op een paal, afhankelijk van de wensen en mogelijkheden van de berijder. Na de installatie test de installateur het laadpunt en legt aan de berijder uit hoe de auto wordt opgeladen.